Trååååkigt.

Här sitter jag, i min pojkväns lägenhet i Uppsala. Helt upp-piffad och jättesnygg, med svagt skimrande brons-kinder, guldbruna ögonlock och persikorosa läppar. OCH JAG HAR INGET ATT GÖRA! Det är hårt att vara snygg när ingen kan titta på en (ololol). Bilder har jag tagit, men de kan inte komma upp förrän tidigast på måndag eftersom min dumma laptop inte har minneskortsuttag, och det funkar inte att koppla kameran till datorn via USB sedan jag tappade den i golvet någon av de första dagarna jag hade kameran.

Cigariller var för övrigt inget för mig. Smaken gjorde så att mitt ansikte förvreds i skumma miner. Så den fimpades efter att jag rökt mindre än en halv centimerer av den. Jag gråter dock inte för det, det finns andra saker man kan unna sig i livet!

Nu håller jag till exempel på att planera ut vad jag ska önska mig i födelsedagspresent när jag fyller 17 i september, och vad jag ska handla med de sommarjobbspengar jag kommer att tjäna i sommar. Önskelistan kommer att fyllas av diverse hudvårdsprodukter och smink, men jag ska även gå runt och botanisera i butiker lägga någon tusenlapp av sommarlönen på lite lyxigt, nytt smink.

Eftersom jag har så ofantligt tråkigt pillade jag ihop två olika bilder med saker från önskelistan och saker från inköpslistan!

Först kommer önskelistan:


  • TVÅL Skin Smoothe Lotion, Rosa Snöflinga
  • Jelly Pong Pong Lip Cushion, Syrup
  • POP Sweet Good Morning Kiss, Exfoliating Lip Gloss
  • POP Bee Stung Maxi Lip Plumper, Clear Sting
  • Jelly Pong Pong LE Deluxe Gift Bag, Hawaiian Sun & Cheek Puff
  • TVÅL Sweet Cheeks Pore-Refining Mask
  • Bubble Shack Bungalow Glow Kukui & Coconut Massage Oil, Coconut Volcano
Masken och krämen från TVÅL verkar verkligen supermumsiga. Rosa snöflinga luktar tydligen lite polkagrisaktigt, och jag är extremt svag för mint-dofter. Kokosdofter står dock högst, och massageoljan verkar riktigt lovande. Det är något pojken vinner på också, hehe.
Jelly Pong Pong och POP har ju rent bedårande produkter, och lippies är aldrig fel. Rouge och bronzer kommer jag behöva i september när solen försvinner, så förhoppningsvis blir de miiiina!

Sedan kommer vi till min fina inköpslista, där jag tänkte lyxa till det lite.


  • Lancôme Juicy Tubes P.U.R.E, Mandarin
  • Lancôme Hypnôse Mascara
  • MUS Powder Brush, Pistage
  • Nivea Chantal Thomass Blush
  • Diverse MAD-minerals Multi use Pigments
Juicy Tubes har jag varit sugen på ett tag nu, och den gula ser helt underbart mumsigt ut. Gult råkar även vara min favoritfärg, så det smärtar inte. Min nuvarande mascara, Too Faced Lash Injection, sjunger på sista värsen så då blir det dags att prova något nytt. Hypnôse har jag hört mycket gott om, så den skulle sitta fint. En ny puderborste behövs också, så varför inte en lite färggladare? MAD-minerals pigmentskuggor är mina absoluta favoriter, och de 15 jag har nu behöver lite kompisar, sisådär 15 eller 20 stycken till. Och sist men inte minst, det ni vet att jag suktar efter - Niveas oemotståndliga rouge som designats av Chantal Thomass. Omnomnom!

Så, nu har jag dödat några timmar. Enjoy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0