Goa-troll

Idag har jag tagit vara på min ensamhet, istället för att bara uggla som igår. Det resulterade i att mängden smutstvätt på pojkens golv har minskat drastiskt, och jordgubbarna som inte hann ätas igår blev rensade. Finare jordgubbar har jag aldrig skådat, de behövde bara avsnoppas (haha) och sköljas! Söta som satan är de också, lätt värda priset.

Men nu kommer vi till sminket. Eftersom jag inte kan få in bilderna i denna datorn blir det en beskrivning istället!
Inspirationen kom från allt grönt utanför fönstret, och goa-festen som annonserades på badboll. Attså gick färgerna idag i svart och grönt!

Jag använde mig av MAD-pigmentet Chartreuse över hela locket och en bit upp, följt av en matt svart Biotherm-skugga som lades i yttre kanten av ögonlocket och lite in i vecket. Sedan highlightade jag med MADs Wedding, och det blev riktigt najs! Önskar verkligen att jag kunde visa er. Mina tankar går direkt till goa-troll, med mossgröna och svarta fleecetröjor med vida ärmar och långa luvor.

Ansiktet fick sig ett svep med Too Faced Carribean in a Compact, Snow Bunny. Oturligtvis har det krossats i en lite för vild åktur i min handväska, men jag har upptäckt att jag kan krossa klumparna lite på måfå med borstskaftet för att hitta den bruna jag vill åt för att framhäva ansiktets konturer. Dock ska jag nog försöka hitta ett MAD-pigment i passande nyans som får sköta den uppgiften, jättemycket skimmer passar inte varje dag.

Nu ska jag ta mig en liten macka i väntan på att mobilen ska plinga till, för då blir det dags att dra ner på stan i Uppsala för att fika lite med min kära vän Sosso. Hennes pojke hänger säkert också med, det gör dock inte min eftersom han jobbar ): Det är "sol" ute, så jag ska försöka övertala dem till att sitta vid vattnet och äta glass. Jag är dödligt sugen på piggelin.

Babai!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0