Jag är nog ingen bloggerska.

Denna blogg är och förblir ett sporadiskt tidsfördriv. Även om jag inte direkt har ett liv uteblir inläggen.
Nu har jag dock ännu en ensam mysdag i uppsala, och tänkte dela med mig av lite info!

  • Min hemmagjorda potatissallad är jättegod. Jag tvingade min pojkvän att säga att den var bättre än den köpta.
  • Jag var i Finland nyss, och fick över 50 myggbett.
  • Myggbetten fick jag när jag skjöt lerduvor i våtmark.
  • Lerduvorna flög inte. De satt på ett nedfallet träd massa meter bort.
  • Jag hade tänkt ut massa saker till denna infolista, men jag hann inte klart med inlägget så det sparades som utkast. Nu har jag glömt bort allt.

För att återgå till bloggens maintema som är smink tänkte jag berätta om den skugga jag bär idag. Jag har haft den sedan jul, men inte börjat använda den förrän nu eftersom jag tyckt att den såg lite smutsig ut. Det var dock inte fallet. I burken ser den ut som gammal grönaktig metall. I och för sig ser den ut så på ögonlocket också, fast på ett bra sätt. Jag önskar att jag kunde visa er en bild. Den blir nämligen helt underbart mörkt guldig, med lite mörkgröna toner. Jag rockar den med lite matt svart skugga vid globlinjen och en tunn suddad brunsvart linje vid fransraden.

Vilken skugga är det nu jag pratar om, då? Jo, det är Ancient Gold från MAD. Bilden gör den inte rättvisa, dock gör beskrivningen det. Våga sota med annat än svart!

Kommentarer
Postat av: Linda H - Hair & Make-up artist

Det är en gammal töjning på 4 mm =)

2009-07-29 @ 16:54:49
URL: http://micromiss.blogg.se/
Postat av: *Em

:) Har du haft en bra dag?

2009-09-11 @ 04:14:25
URL: http://emelojs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0